Grażyna Bąkiewicz

Grażyna Bąkiewicz

Łodzianka, historyk, pedagog, autorka książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Przez wiele lat pracowała jako nauczycielka historii w szkole podstawowej i gimnazjum.
Laureatka I nagrody IBBY. Jej powieść dla młodzieży O melba! uznana została Książką Roku 2002. W 2003 r. O melba! znalazła się w katalogu Instytutu Adama Mickiewicza „Nowe książki z Polski” przygotowanym na targi książki w Bolonii. Jej Stan podgoraczkowy i Będę u Klary były nominowane do nagrody IBBY. Korniszonek, powieść dla dzieci, otrzymała honorowe wyróżnienie Poznańskiego Przeglądu Nowości Wydawniczych 2004 przyznawanego przez Bibliotekę Raczyńskich, a książka Muchy w butelce nominowana była w 2009 roku do nagrody Srebrnego Kałamarza, przyznawanej przez Fundację Zielona Gęś.

Autorka mieszka w Łodzi
Prowadzi spotkania dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych

 

Warsztaty bajkopisarskie

Podczas spotkań autorskich pisarka opowiada o swoich książkach i prowadzi krótkie warsztaty bajkopisarstwa. Dzieci dowiadują się, jakimi narzędziami posługuje się pisarz, by stworzyć ciekawą opowieść. Autorka zachęca młodych czytelników do tworzenia własnych fabuł, bo to najlepszy sposób rozwijania wyobraźni.

 

Zdarzyło się w Polsce

W historycznych źródłach zachowało się mało informacji o pierworodnym synu Bolesława Chrobrego, ale z tych, które o nim mówią, można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Pisarka na spotkaniu przybliży dzieciom zwyczaje na dworach pierwszych Piastów, które opisała w swojej książce Mówcie mi Bezprym, o najważniejszych wydarzeniach Polski od czasów Piastów po XX wiek opisanych w cyklu Zdarzyło się w Polsce lub o XIX-wiecznej Łodzi, którą przybliża dzieciom w powieści A u nas w domu. Opowieści dzieci fabrykanta.

 

Dla młodzieży

Grażyna Bąkiewicz to nie tylko znakomita i utytułowana pisarka, ale i znawca młodzieżowej duszy. Dzięki inteligencji, empatii i wieloletniej praktyce nauczycielskiej autorka potrafi błyskawicznie nawiązać kontakt z młodzieżą i rozmawiać z nią o trudnych sprawach. Zna i rozumie świat problemów, dylematów i konfliktów nastolatków. Spotkanie ma formę międzypokoleniowego dialogu, w trakcie którego młodszego uczestnika i rozmówcę traktuje się jak równorzędnego partnera.